Duurlopen

Onderschat het belang van langzame duurlopen niet

In voorbereiding op de halve marathon en de 10 km, biedt de organisatie lange duurlopen aan onder begeleiding van ervaren trainers en lopers van LAAC Twente. De duurlopen worden gratis aangeboden. De gezamenlijke duurlopen zijn wekelijks, afwisselend voor de halve marathon en de 10km, te beginnen met de halve marathongroep. 

We starten om 09:00 uur bij café De Boom aan de Bentheimerstraat in Oldenzaal. Hier is voldoende parkeergelegenheid en je bent aan de route van zowel de 21,1 km als de 10 km van de Halve Marathon Oldenzaal. Voor de halve marathon wordt er gelopen in 2 groepen met een snelheid van maximaal 8 km per uur resp. 10 km per uur. Voor de 10 km is er één groep met een snelheid van maximaal 8 km per uur. Snelheden zijn indicatief maar nooit sneller. 

De halve marathongroep start op 24 mei met 10 kilometer en dit wordt in de loop van de weken uitgebreid naar 21 km. De 10 km groep start met 45 minuten en breidt dit uit tot 90 minuten. De duurlopen gaan deels over de route van de halve marathon c.q. 10 km, zodat je parcourskennis op kunt doen voor de dag zelf. Je kunt op elk moment instappen in het duurlooptrainingschema.

Binnenkort maken wij het schema met data hier bekend.

Halve Marathon 10 kilometer
Datum Afstand (km) Datum Tijd (min)
10 45
12 50
14 55
16 60
17 66
18 72
19 78
20 84
21 90
12

Wil je meedoen aan één of meerdere duurlopen, dan wel graag vooraf aanmelden via duurlopen@halvemarathonoldenzaal.nl/

Top